Viitorii antreprenori care au depus la începutul acestui an planuri de afaceri în cadrul Programului Start Up Nation 2019 au aflat la data de ezultatele. Clasamentul a fost publicat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și cuprinde lista celor 13.005 aplicanți care au fost declarați admiși sau respinși, cu sumele aprobate, în urma verificărilor. Pentru a beneficia de asistență/consultanță în etapa de implementare a proiectelor, beneficiarii pot contacta Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud.

 

Conform procedurii, în ediția 2018-2019 în cadrul programului vor fi putea fi însă finanțate maximum 10.000 de societăți. Astfel, în această etapă au fost invitați să semneze doar primii 8.645 de beneficiari, urmând ca ceilalți să fie invitați să semneze după încheierea etapei contestațiilor.

Lista aplicanților adminiși și respinși poate fi consultată aici: https://www.aippimm.ro/articol/programe/programul-start-up-nation-2018/actualizare-lista-rezultate-verificari-start-up-nation/

 

Aplicanții care se regăsesc în rândul celor acceptați de principiu la finanțare și în limita bugetului alocat urmează să fie contactați de către echipele Agenției regionale de care aparțin pentru a fi programați la semnarea acordului de finanțare.

 

Conform informațiilor publicate de Ministerul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, pentru a asigura rapiditate în semnarea și înmânarea acordurilor de finanțare, pe baza cărora beneficiarii pot demara implementarea planului de afaceri,  toți aplicanții admiși se regăsesc în lista publicată pe site-ul www.aippimm.ro, până la RUE 8.645 inclusiv, să pregătească următoarele documente:

  1. cererea tip de acord de principiu pentru finanţare (Anexa 3), semnată de reprezentantul legal sau împuternicitul societăţii;
  2. certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor către bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru care au cod unic de înregistrare fiscală, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în original sau copie legalizată, eliberate de către organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale, în termen de valabilitate la data semnării acordului;
  3. certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor şi datoriilor către bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru (indiferent dacă au sau nu cod unic de înregistrare fiscală), în original sau în copie legalizată, eliberate de către organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale, în termen de valabilitate la data semnării acordului. În cazul în care firma nu este înregistrată ca fiind plătitoare în cadrul administraţiei respective, se solicită o adeverinţă;
  4. documentul emis de către ONRC din care să rezulte că întreprinderile beneficiare sunt întreprinderi nou înființate de către persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată (cod CAEN) pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere și documentul emis de către ONRC din care să rezulte dacă acționarii/ asociații solicitantului au avut/nu au avut calitatea de administrator sau asociat unic într-o societate comercială care a fost declarată în insolvență sau faliment în ultimii 5 ani (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).

 

ATENȚIE! La ONRC se va solicita documentul emis pentru programul Start-Up Nation!

Imediat după soluționarea tuturor contestațiilor, toți aplicanții declarați admiși în limita bugetului, de la numărul RUE 8.646 până la epuizarea bugetului alocat programului, în valoare de 2 miliarde de lei, vor fi chemați la contractare.

Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud oferă consultanță în vederea implementării proiectelor din cadrul Programului Start Up Nation 2018, asigurând următoarele servicii:

– asistență/ consultanță în elaborarea diverselor documente aferente implementării proiectului;

– asistență/ consultanță în întocmirea dosarelor de achiziție pentru bunurile prevăzute a fi achiziționate;

– asistență/ consultanță la depunerea cererilor de rambursare/plată;

– asistență/ consultanță pentru elaborarea oricăror alte documente care au legătură cu implementarea proiectului.

Companiile interesate sunt invitate să contacteze Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud, Strada P. Ispirescu, Nr.15A, Bistrița, tel./fax: 0263 – 230400, 230640, e-mail: office@cciabn.ro, Ovidiu Puiu – Consultant Compartiment Dezvoltare și Formare, mobil: 0733-900207; Hurjui Ramona Simina – Consultant Compartiment Dezvoltare și Formare, mobil: 0733-900203.

Pentru pregătirea etapei de implementare, normele metodologie și anexele specifice ale Programului Start Up Nation 2019 pot fi descărcate aici: https://www.aippimm.ro/articol/programe/programul-start-up-nation-2018/procedura-de-implementare-start-up-nation-forma-trimisa-pentru-aprobare-si-publicare-monitorul-oficial