Ocupaţia „Expert achiziţii publice” este necesară în vederea aplicării corecte şi consecvente a tuturor prevederilor legale referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică şi/sau a acordurilor cadru de către autorităţilr contractante.
Grup ţintă: Persoane care lucrează sau intenţionează să lucreze în domeniul achiziţiilor publice. Expertul din acest domeniu are capacităţile şi abilităţile necesare pentru a identifica şi evalua rapid nivelul de cunoaştere şi aplicare a cerinţelor legale, în general, şi a cerinţelor esenţiale, în special, rezultate din legislaţia naţională referitoare la achiziţiile publice, în domeniul de activitate în care lucrează, dar şi activităţi specifice referitoare la participarea în comisiile de evaluare sau negociere pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică sau a acordurilor cadru.
Nivel pregătire pentru înscrierea la programul de formare: studii superioare
Competenţe dobândite:
- Derularea etapelor procesului de achiziție publică
- Înțelegerea și aplicarea corectă a normelor juridice ce guvernează achizițiile publice
- Utilizarea sistemelor și instrumentelor electronice în derularea achizițiilor publice
- Elaborarea documentației de atribuire
- Evaluarea ofertelor