Partenerii proiectului MAGIC au fost aleși astfel încât să asigure un echilibru bun între experții în tehnologiile digitale de fabricație, antreprenoriat, știință și inginerie. Prin urmare, proiectul MAGIC reunește un număr
din entitățile din SEE, de la instituțiile de învățământ superior, Camera de Comerț, entitate privată de consultanță în afaceri, care va contribui în mod colectiv la generarea unui curriculum și a modulelor didactice aferente, astfel încât să promoveze cercetarea și formarea în domeniul creativității și inovării
tehnologia antreprenoriatului / cunoștințelor orientate spre dezvoltarea digitală globală pentru IND4.0. Ideea din spatele proiectului MAGIC este o oprire a proiectului anterior implementat, considerat ca fiind cea mai bună practică de către organismul de finanțare (ANPCDEFP) de aceiași parteneri intitulat ARTE www.camis.pub.ro/arte/. Proiectul ARTE sa ocupat de explicarea modului în care AR poate fi utilizat pentru a stimula spiritul antreprenorial pentru persoanele cu pregătire tehnică, printr-un modul interdisciplinar specific comun IS și RO și o cooperare consolidată între Universitatea din Akureyri, Islanda și Universitatea Politehnica din București, ambii parteneri în prezenta propunere.
Universitatea Politehnica din București este cea mai mare universitate tehnică din România care contribuie în mare măsură la dezvoltarea învățământului superior. Are o vastă gamă de expertiză în tehnologiile CAD / CAM pentru inovație și creativitate în Ingineria Tehnică, aceste concepte fiind predate elevilor de mai mulți ani. Tehnologiile CAD / CAM au constituit o parte integrantă a procesului de instruire al unui inginer tehnic. Personalul academic și tehnic al unuia dintre centrele sale – CAMIS are experiență în concepte CAD / CAM și tehnologii TIC. Centrul CAMIS dispune de o vastă experiență în proiectele UE. Centrul CAMIS a fost implicat în proiectele Longlife Learning cu rezultate extrem de apreciate de către publicul țintă și utilizatorii finali, inclusiv în zona AR, cum ar fi “Joyful training for adults using reality augmented” (JOYAR) GRU-12-P-LP- B-CZ, Parteneriate Grundtvig, 2012-2014; “IMM-urile europene în proiectarea industrială asistată de calculator (euCAD)”, 142514-LLP-1-2008-1-RO-LEONARDO-LMP, Proiectul multilateral al Leonardo da Vinci – Dezvoltarea inovației, 277534 Euro, 2008-2010; “Transferul celor mai bune practici și inovare în CAD pentru părțile interesate din domeniul logisticii” (LOGICAD), 2012-1-ES1-LEO05-48228, Programul Leonardo da Vinci, Transferul inovației (TOI), 2012-2014.
Universitatea din Akureyri (UNAK) funcționează în prezent în trei școli: Școala de Științe Umaniste și Sociale, Școala de Științe ale Sănătății și Școala de Afaceri și Știință. UNAK a subliniat oferta de învățare on-line și flexibilă, iar în prezent 46% dintre studenți sunt studenți la distanță prin înregistrări și materiale de studiu încărcate pe o platformă Moodle, videoconferințe împreună cu săptămâni de lucru în campus. Relevanță pentru proiectul ARTE este că viziunea viitoare a UNAK (Strategia 2012-2017) prevede că “Universitatea este deosebit de dornică să folosească posibilitățile de cursuri structurate și flexibile de fază, precum și de cursuri tradiționale în campus, încurajând cooperarea cu cunoștințele centre care funcționează în zonele rurale și care reprezintă o sursă de inovare și antreprenoriat “. Mai mult, strategia afirmă că, pentru a se dezvolta ca o comunitate educațională, UNAK intenționează să “urmărească ultimele evoluții în tehnologia informației și să îmbunătățească echipamentele tehnice pentru studiu și predare; -Trainarea și sprijinirea cadrelor didactice pentru a-și îmbunătăți abilitățile în domeniul educației, a tehnicilor de predare și a elaborării programelor, în special în ceea ce privește studiile structurate și flexibile în faza de cooperare activă cu specialiștii din țară și străinătate. UNAK va contribui astfel la proiectarea și testarea curriculum-ului cursului ARTE.
MECB este membru al Camerei de Comerț, Întreprinderi și Industrie din Malta, un birou de consultanță tehnică care oferă servicii specializate de formare și suport tehnic, inclusiv mentoring într-o serie de tehnologii și metodologii, inclusiv AR. MECB are experiență într-o serie de proiecte finanțate de UE, printre care se numără și membrii Comitetului de coordonare și pachete de lucru de vârf, cum ar fi JoyAR (Îmbunătățirea educației pentru adulți folosind Realitatea Augmented, www.mecb.com.mt/joyar, Grant de parteneriat Grundtvig de 16.500 Euro, începând cu data de 1/8 / 2012-31 / 7/2014), PYE (Promovarea spiritului antreprenorial pentru tineret, www.mecb.com.mt/pye, Leonardo da Vinci Partnership, 16.500 EUR începând cu 1/8/2012 – 31 / 2014) și euCAD (Abilități ample pentru IMM-urile din UE în designul industrial asistat de calculator, www.mecb.com.mt/eucad, Proiectul LdV, Grant total de 375.0000 Euro începând cu 1/11/2008 – 31/10/2010) . MECB va contribui la asigurarea expertizei AR în cadrul proiectului ARTE.
Camera de Comerț și Industrie a județului Bistrița Năsăud (CCI BN) este o entitate independentă, neguvernamentală, fiind implicată în dezvoltarea afacerilor, consultanță în afaceri, training și managementul proiectelor, cu experiență și competență specifice. CCI BN este certificată ca centru de transfer tehnologic și are relații de lucru strânse cu Enterprise Europe Network. Camera este parte a Camerei de Comerț și Industrie din România, având 41 de membri în toată țara. Camera găzduiește Centrul de informare Bistrita Europe Direct, care are acces la o rețea de aproximativ 500 de Centre din Europa. Mai multe informații www.cciabn.ro. În ceea ce privește ARTE, CCI BN are experiență în mai multe proiecte de cooperare UE, cum ar fi: Fondul Social European, Leonardo da Vinci, Grundtvig, Phare, USAID, UNCTAD, GTZ, Asia Invest, PC6 și Fondul Social European. CCIBN are experiență într-un număr de proiecte UE legate de antreprenoriat și abilități de afaceri, printre care: BIS NET, Fondul Social European, 2007-2010, “Regiuni pentru locuri de muncă”, Fondul Social European, 2010-2013; Proiectul HENGE, Longlife, 2011-2013; EU4US, proiect de învățare Longlife, 2010-2012.