Obiectivele proiectului
Sectorul de producție devine din ce în ce mai global, companiile care proiectează și fabrică componente, piese și produse finite pentru alte companii, exploatând expertiza, materiile prime, capacitățile de fabricație, costurile și o
un lanț eficient de aprovizionare care se întinde pe tot globul. Prin urmare, nu este o coincidență faptul că industria trece prin a patra revoluție industrială (IND4.0). Computerele, sistemele de automatizare, robotica și alte tehnologii sunt conectate
împreună cu Internet-of-things (IOT), pentru a configura ceea ce se numește Cyber-Physical Systems (CPS), care vizează îmbunătățirea operațiunilor, flexibilitatea și o serie de alte valori cheie ale performanței afacerii. Acest IND4.0, împreună cu o schimbare către producția globală (GM) sau producția globală digitală (GDM), schimbă tot mai mult modul în care companiile fac afaceri. Prin urmare, influențează, de asemenea, “setul de competențe” pe care îl așteaptă de la forța de muncă pentru a face față acestei noi provocări. Raportul CE intitulat “O nouă agendă a competențelor pentru Europa” prevede că 39% dintre întreprinderi au dificultăți în prezent să găsească profesioniști din domeniul TIC cu competențe adecvate. În același timp, rapoartele CE arată în mod clar că IMM-urile reprezintă aproximativ 70-85% din forța de muncă din diferite țări din Spațiul Economic European (SEE). Astfel, lucrătorii actuali și viitori angajați în țările SEE, fie în țări mari, fie în state insulare mici, cum ar fi IS și MT, sau de către micro-IMM-uri, IMM-uri și / sau multinaționale, trebuie să aibă
un set de aptitudini și competențe care să le permită să se adapteze la metodele de lucru și oportunitățile care decurg din IND4.0 și GDM. Pentru a lua măsuri proactive pentru a reduce această discrepanță a competențelor, este nevoie de pregătirea urgentă a angajaților
pentru a fi gata pentru locurile de muncă IND4.0 și pentru mediile de lucru GDM.
Astfel, scopul principal al proiectului MAGIC este de a dezvolta un nou curriculum comun și un curs prin care formatorii din instituțiile de învățământ superior să poată atrage și ajuta cursanții primului ciclu să învețe într-un mod integrat despre IND4.0, spiritul antreprenorial și GDM. Pentru atingerea acestui scop, proiectul MAGIC va avea următoarele obiective:
* OB1: Să înțeleagă nevoile de instruire ale angajaților din țările partenere și în special IMM-urile IND4.0 și GM; Indicația 1 privind nevoile de instruire
* OB2: Dezvoltarea unui curriculum al instituțiilor de învățământ superior, un set de studii de caz, un modul inovativ comun de formare, toate disponibile pe o nouă platformă MAGIC digitală pentru educația deschisă (OER), pentru exploatarea IND4.0 pentru a promova GM, inclusiv antreprenoriatul; acest
va viza primul ciclu de studii (BSC) pentru modernizarea curriculelor existente pentru UPB și UNAK, dar este destinat să fie utilizat și la nivelul IMM-urilor pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța sectorului GDM; Ind .: 1 curriculum comun; min. 6 studii de caz; 1
modul comun; 1 platformă OER
* OB3: efectuarea de cercetări științifice cu privire la impactul producției de aditiv pentru GDM; Ind .: min. 2 articole recenzate de colegi în publicațiile științifice publicate sau jurnalele.
Grupuri țintă (TG):
TG1: formatori ai instituțiilor de învățământ superior, deoarece aceștia vor putea să utilizeze curriculum-ul MAGIC, materialul de formare și OER pentru a ajuta cursanții și în special cei care doresc să se angajeze cu IMM-urile să dobândească abilități IND4.0 care favorizează producția la nivel mondial;
TG2: elevi care au nevoie de a dobândi competențe în GDM facilitată prin IND4.0 inclusiv cetățeni ai ROMA;
TG3: Sectorul părților interesate din cadrul instituțiilor de învățământ superior, inclusiv antreprenorii, factorii de decizie și managerii.
TG4: IMM-urile care vor beneficia de cunoașterea sporită a absolvenților în termeni de GDM în contextul IND4.0
Pentru a cuprinde mediile de lucru IND4.0 într-o companie, formarea și calificările lucrătorilor săi calificați trebuie adaptate pentru a răspunde noilor cerințe ale acestei abordări interdisciplinare. De exemplu, inginerii de service nu numai că au nevoie
o experiență mecatronică practică, dar și o cunoaștere a infrastructurilor IT, astfel încât acestea să poată lucra la un nivel înalt pentru a rectifica staționările mașinii cât mai repede posibil.
Competențele interdisciplinare sunt din ce în ce mai importante, de aceea este necesar pentru a adapta abilitățile și abilitățile predate pentru diferite meserii. Prin urmare, nevoile grupurilor țintă, legate de IND4.0 și GM, sunt: Creșterea competențelor digitale; Cunoștințe despre producția la nivel mondial, de la un sistem multidisciplinar
perspectivă, mai degrabă decât domenii și competențe înguste; Cunoștințe despre tehnologiile IND4.0 existente și reușite și în continuă evoluție, cum ar fi producția de aditivi (imprimare 3D), Reverse Engineering, Virtual și Augmented
realitatea etc .; Adaptarea la un domeniu de lucru în continuă evoluție (cum ar fi fabricație); Spiritul antreprenorial pentru promovarea de noi locuri de muncă și servicii legate de IND4.0 și GM; Formarea persoanelor pentru viitoarele locuri de muncă, deoarece se estimează cămai mult de 30% din tipurile de locuri de muncă din 30 de ani nu există astăzi). Acest lucru va ajuta la asigurarea flexibilității unei persoane de a se adapta la noile medii de lucru IND4.0 și GM și la tehnologiile digitale în continuă evoluție.